Siirry sisältöön
Kodintukitiimi

Kodin tukitiimi

  • Etusivu
  • Palvelut ja hinnat
    • Kotipalvelut
    • Hinnat
  • Yritys
    • Tietoa meistä
    • Jaana Ylivainio
    • Satu Vähäjylkkä
    • Asiantuntijakumppanit
    • Yhteistyökumppanit
    • Tietosuojaseloste
  • Ajankohtaista
    • Arki ja elämä jatkuu koronavieraasta huolimatta
  • Ota yhteyttä

Kotipalvelut

Ensimmäinen tutustumiskäynti on aina maksuton!

Hinta 43 €/tunti (alv 0%). Palveluseteliasiakkailtamme laskutamme vain omavastuuosuuden, joka riippuu palvelusetelin suuruudesta. Palvelusetelin myöntää ja sen arvon laskee Hämeenlinnan kaupungin ikäihmisten palveluohjaajat.

Pullat uunissaKotipalveluilla autamme asiakasta selviytymään päivittäisestä arjestaan ja tuomme iloa ja virkistystä päivään. Palvelua aloitettaessa tehdään asiakkaan ja mahdollisesti omaisten kanssa hoito- ja palvelusuunnitelma. Asiakkaan palvelut muotoutuvat  yksilöllisesti hänen tarpeidensa mukaan,. Teemme säännöllistä ja tilapäistä kotipalvelua. Tilapäinen kotipalvelu voi tulla kyseeseen esim. sairaalasta kotiutumisen jälkeen tai toimenpiteistä toipuessa.

Kotikäynneillä kohtaamme asiakkaan aina kiireettömästi, yksilönä ja ihmiseltä ihmiselle periaatteella. Tavoitteenamme on tuoda asiakkaillemme arkeen turvaa ja sisältöä sekä ylläpitää ja parantaa asiakkaidemme ja heidän läheistensä kokonaisvaltaista elämänlaatua. Keinot tämän tavoitteen saavuttamiseksi ovat moninaiset, joten kerro toiveesi, niin tehdään yhdessä suunnitelma niiden toteuttamiseksi. Seuraamme jokaisella käynnillä asiakkaan ja asiakasperheen kokonaistilannetta, joten tarvittaessa asiakkaan tilan muutoksiin päästään puuttumaan ajoissa.

Esimerkkejä käyntiemme sisällöstä:

Lääkehoidon toteutus

  • Lääkkeiden jakaminen dosettiin, niiden antaminen asiakkaalle
  • Lääkkeiden annosjakelun käynnistäminen ja apteekkiasioinnit
  • Voimme hankkia ja hoitaa myös lääkerobotin (Evondos), mikäli se auttaa sinua tai läheistäsi hoitamaan lääkitystä turvallisemmin.
  • Lääkityksen vaikutuksen seuranta ja tarvittaessa voinnin muutoksista tiedottaminen asiakkaan lääkehoidosta vastaaville tahoille (esim. oma lääkäri)

Puhtaus ja pukeutuminen

  • Hygieniasta huolehtimisessa avustaminen ( peseytymisessä avustaminen, hiusten kampaaminen, papiljottien laitto, hampaiden pesu, parranajo, ehostaminen, ihon hoito)
  • Pukeutumisessa avustaminen (pukeutumisessa ja riisumisessa avustaminen, proteesin kiinnitys, tukisiteiden tai tukisukkien laitto)
  • WC -käynneillä avustaminen, vaippojen vaihto
  • Avanteen hoitaminen, katetrin hoitaminen, kertakatetroinnit
  • silmäproteesin hoito ja paikoilleen laitto/poisto
  • kuulokojeen hoito / paikalleen asettaminen

Ravitsemus

  • aamu-, ilta- ja välipalojen valmistaminen
  • lounaan ja päivällisen valmistaminen tai lämmittäminen
  • syömisessä ja juomisessa avustaminen
  • kauppatilauksen tekemisessä avustaminen, kaupassa käynti
  • asiakkaan ravitsemustilan ja nesteytyksen tarkkailu
  • lääkkeiden antaminen valvotusti

Kodinhoito

  • kodin siistiminen, suurempien roskien poistaminen pinnoilta ja roskien ulosvienti
  • ruokapöydän, tiskipöydän ja hellan siistiminen
  • astioiden pesu
  • jääkaapin ja pakastimen siisteydestä huolehtiminen
  • WC:n yleissiisteydestä huolehtiminen, portatiivin ym. vastaavan tyhjennys ja pesu
  • pyykinpesussa avustaminen
  • pihatöissä avustaminen

Turvallisuus ja esteettömyys

  • asiakkaalla käytössä olevien apuvälineiden toiminnan tarkastaminen säännöllisesti (turvapuhelin, palovaroittimet, hellavahti, turvaranneke ym.)
  • ohjaus ja neuvonta ja avustaminen apuvälineiden hankinnassa ja niiden käytössä, ohjaus kodin muutostöihin liittyvissä asioissa
  • esteettömyyden varmistaminen ja turvallisuuden tarkistaminen
  • kotitapaturmavaaran arviointi ja minimointi

Sosiaalisen kanssakäyminen ja fyysinen aktiivisuus

  • Asiakkaan kannustaminen osallistumaan päivittäisiin toimiin mahdollisimman paljon itse
  • keskustelu asiakkaan kanssa, läheisten kanssa yhteydenpitoon kannustaminen
  • yhteydenpidon mahdollistaminen mm. puhelimen tai etäyhteyksien kautta
  • tutustuminen yhdessä uusiin teknologisiin palveluihin asiakkaan kiinnostuksen mukaan
  • ulkoilu- ja virkistystoiminta (sisältö suunnitellaan aina asiakkaan kanssa yhdessä, jotta se vastaa asiakkaan mielenkiintoa)
  • apuvälineiden tarpeenarviointi, ohjaus ja hankkimisessa avustaminen yhteistyössä tarvittavien tahojen kanssa.

Asiointi- ja saattajapalvelu

  • kaupassakäynti asiakkaan puolesta tai asiakkaan kanssa yhdessä
  • apteekkiasiointi
  • lääkärissä saattokäynnit
  • asiakas voidaan kuljettaa yrityksen autolla – taksia ei tarvita

Huolehdimme kotikäyntien yhteydessä:

  • ajanvaraukset jalkahoitoon, kampaajalle ja muihin tarvittaviin paikkoihin
  • postin avaaminen sovitusti
  • Yhteistyö omaisten ja muiden hoitoon osallistuvien tahojen kanssa

Arvonlisäverottomuus edellyttää, että asiakkaan toimintakyky on alentunut iän tai sairauden vuoksi.

Yhteystiedot

Vanajantie 10 A, 13110 Hämeenlinna

Sähköposti: info(at)kodintukitiimi.fi
Puh. 0400 736 536

Aukioloajat

Teemme kotikäyntejä  joka päivä klo 8-20.30.

Emme vastaa puhelimeen asiakkaan luona ollessamme, joten voit jättää viestin vastaajaamme tai lähettää sähköpostia.

Tietosuojaseloste

Kodin tukitiimi

www-sivusto: Avu oy · Teeman Checathlon tekijä: Foxland;